Voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Gasselternijveen, Nederland van Harry en Reintje - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Gasselternijveen, Nederland van Harry en Reintje - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor vertrek

Door: Reintje

Blijf op de hoogte en volg Harry en Reintje

23 Juli 2024 | Nederland, Gasselternijveen

Bienvenido,

Na een paar spannende weken is het dan nu officieel. Ons huis is verkocht!

Op donderdagmiddag 27 juni kwam ons huis op Funda en aan het eind van de volgende dag waren er 22 bezichtigingen gepland. Op maandag waren er nog wat afzeggingen maar deze konden opgevuld worden met mensen die op de wachtlijst stonden...ja, echt waar. De makelaar had de bezichtigingen in 1 week gepland waardoor we maar 1 week alles netjes en opgeruimd moesten houden. Niet dat het normaal hier zo’n zooitje is maar voor een bezichtiging wilden we het huis wel op zijn best tonen.

Tijdens de bezichtigingen konden we terecht bij onze buurtjes en ik had een strategisch plekje bij het raam uitgezocht. Ik wilde toch wel graag weten wat voor mensen er door ons huis zouden lopen al geef ik toe dat zo’n eerste indruk natuurlijk lang niet alles zegt. Ook Harry, die zat te werken aan de keukentafel van de buren, kwam geregeld even bij me zitten om poolshoogte te nemen. Na deze week had iedereen tot woensdag 10 juli 15.00 uur de kans om een bod uit te brengen. We zaten daarna in een uitzonderlijke luxe positie om voor ons de beste koper ertussen uit te halen. Want het ging bij ons niet alleen om het hoogste bedrag maar ook of de woning binnen 3 maanden kon worden overgedragen.

Toen het tot ons doordrong dat we ons huis echt hadden verkocht hebben we een week lang met ons koppie in de wolken gelopen om daarna tot het besef te komen dat er nog veel moet gebeuren.

De periode van afscheid is begonnen. Afscheid van de vele spullen die we de afgelopen jaren hebben verzameld. De kasten worden stuk voor stuk leeggehaald en alles gaat door onze handen. Wat nemen we mee, wat gaan we verkopen/weggeven en wat gaan we weggooien. Het is een reis door ons leven met alle ups en downs.

Ook nemen we afscheid van de plekken waar veel herinneringen liggen. Afscheid van de Drentse bossen, het mooie Fryslân, de waddenzee met de heerlijke visrestaurantjes aan de kust. Afscheid van diverse clubs waar ik jaren lid van was en afscheid van familie, vrienden en kennissen.

Als ik nu ergens rijd dan denk ik vaak: “Hoe vaak zou ik hier nog langs komen?” en als ik dan mijn lijf observeer dan voelt het goed. Ik volg mijn hart en dat is zo’n verrekt goed gevoel!

We zullen ook afscheid moeten nemen van Swiebertje, onze kat. Zijn tweede thuis was al bij de buren maar hij heeft zelf besloten dat dat nu zijn eerste thuis wordt. Hij wil niet met ons mee in tegenstelling tot Saartje, onze andere kat. Gelukkig is Swieb welkom bij de buren. Saartje heeft vanaf de eerste dag van onze plannen naar Paraguay aangegeven dat ze met ons mee wilde. Sindsdien is ze ook verandert in een echte schootkat die veel bij huis blijft en veel meer aandacht vraagt dan dat ze vroeger deed. Erg bijzonder!

Tot nu toe vind ik het een prachtig proces wat we doorlopen. Ik ben in mijn leven 17x verhuisd waarvan 1x naar Malawi (Afrika). Ook dat was een grote stap maar ondanks dat ik nu opnieuw naar het buitenland ga is dit niet te vergelijken. Ik ben ouder, niet meer alleen en dit keer kom ik echt niet meer terug.

Hasta luego,

Harry en Reintje

PS. Ook tijdens mijn 3-jarig verblijf in Malawi heb ik een blog bijgehouden. Hier heb ik gewoond in een prachtige omgeving en gewerkt in het laboratorium van een lokaal ziekenhuis. Voor de geïnteresseerden is hier de link: https://rinaboonstra.waarbenjij.nu/reisverslag/2516135/malawi


  • 23 Juli 2024 - 14:49

    Ingrid Groen:

    Hallo Harry en Reintje. Wat een stap. Maar het past zeker bij jullie!. Ik ga jullie zeker volgen op dit avontuur. Veel Succes!

    Geert en Ingrid


  • 23 Juli 2024 - 17:32

    Floortje:

    Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Bijzonder om alles zo bewust te mogen doen en ervaren, klinkt heerlijk.


  • 25 Juli 2024 - 22:35

    Diana:

    Succes met jullie avontuur. Ik hoop in oktober tw komen


  • 25 Juli 2024 - 22:36

    Diana:

    Succes metjullie nieuwe Paraguay avontuur. Ik hoop in oktober te komen.


  • 25 Juli 2024 - 22:53

    Erwin & Helga:

    Tot snel! We kijken uit naar jullie komst.


  • 26 Juli 2024 - 08:56

    Monique Mik :

    Wij doen dit straks ook. Eerst ons huis verkopen en dan het reisplan opstellen. We denken dat het wel oktober gaat worden. Heel veel succes en we volgen jullie graag.


  • 26 Juli 2024 - 23:10

    Erik & Nancy:

    Heel veel succes met jullie avontuur.


  • 13 Augustus 2024 - 19:26

    Esther:

    Ik volg nu ook , veel hobbels te overwinnen ivm hulphonden die in cabine moeten (diabetes alert) en ADL maar ons besluit staat. 3 oktober naar NL om huis te verkopen, in Drenthe, goed gevoel over en wonen nu op Lanza.

    jullie veel succes met voorbereidingen vertrek.

    alles achter laten of ook deel mee?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry en Reintje

Adventure is a romantic word for trouble. Let's go

Actief sinds 28 Juni 2024
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 807

Voorgaande reizen:

28 Juni 2024 - 31 December 2030

Mijn eerste reis

Landen bezocht: